Jump to content
BusleBeni

Zuheizer zur STH aufrüsten: WIBUTEC vs. DANHAG & Co.

Recommended Posts

BusleBeni
Posted (edited)
You do not have the required permissions to view the quote content in this post.

Guten Abend,

so, DANHAG hat geantwortet, die APP Steuerung benötigt auf Netzsuche ca. 30mA. Damit rechne ich zusammen mit der eigentlichen Standheizungs-Aufrüstung von "<10mA" in Summe mit ca. 40mA. Das entspricht ca. 1Ah pro Tag oder 7Ah pro Woche. Da mein Bus Corona bedingt 3 Wochen stand kann es also durchaus plausibel sein daß das mit 3x 7Ah = 21Ah mal meine orig. 74Ah Batterie leer genuggelt hat. Zudem hängen ja noch alle anderen 50 Steuergeräte mit ebenso Standby-Strömen an der Starterbatterie.

Die Zweitbatterie fiel ja im selben Zeitraum auf 12,1V was ich OK finde (hat wohl nach der Fahrt 12,5-12,6V).

Ich hab' die ganze SHZ Aufrüstung nun abgeklemmt und beobachte das mal nach 1-2 Wochen in der Tiefgarage.

Viele Grüße,

Beni

Edited by BusleBeni

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Facts and figures

416 members have viewed this topic:
    Sombrero  rzwei  sunshower  mountnCamper  FiBlaue  Startlinetdi  BeachLett  Schattenpark3r  b.st  T6_Bulle  Peppebatta  philippdrue  BENNE  Hami80  Toby-e36  derkuurt  Tom_Sch  Nucki  HugoDePayns  gnome2012  alex13  Quinqbert  Wahlfreak  lafoux007  KGCali  Maxibeach  frank-1976  kessmit  MatthiasR  lomocolor  manso  docgandalf  KH64  DEDE2005  caddy2k  Kelles  Peter64  Golly  NotMyName  Rentner2019  Bulli-GT  detlev  Fahrbus  manuelli  dasWeezel  mctwo  Nitrofish  skylap  mc-dope  flow2013  mamax0207  CalifornAx  Fabe  mwidder  Kasi72  philip220976  beatrix18  flip_k  Paulwf  ramulf  kermit231  snah750  BjoernAusB  Rand20  Stefan63  pe8art  pe8art  tonitest  bayer1639  lasse_q  razy86  t3-Alex  ChristianausMH  Friesenfrauke  reinhardn  andyst  friederrisch  Mike07  460Ger  Wojciech  Rem2  Forthradler  Mosi82  klemmi  TC2412  FOE  ali4020  Arkon  abbovm  piitsch  hp777  Axl_f  miag.1965  ttbs  f.schulz  abgeordneter  Linne  Talkrabb  Radix  BusleBeni 
    and 316 more...
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.